Tuesday, August 2, 2011

Make-Up and Hair-Do

 

Few hours before the engagement, I went to the MUA boutique to do the make up and hair.

Kan mulanya majlis pukul2 petang aku plan set rambut di saloon saja, dan mekap di Body Shop sahaja. Apabila majlis diawalkan ke pukul 10 pagi, aku perlu orang yang sangat terer dan boleh buat mekap dan rambut sekali. So i choose this MUA, I’ve seen his work last eyar, dia yang mekap kakak saya kahwin.

Oleh sebab semua orang di rumah aku busy for the preparation, majlis pukul 10, so Bibi and Sasa (Encik Jay punya adik) yang hantar aku ke sana.

 

IMG02251-20110730-0739 Yang ni Bibi, Sasa tiada dalam gambar.

 

Janji dengan MUA tu pukul 6.30 pagi. Malam sebelum tu aku memang request dia datang rumah, tapi tidak dapat sebab dia ada mekap orang lain juga after me. So kena buat mekap di butiknya, tidak mengapalah, lagi murah sikit pricenya kalau mekap di butik, kalau dia datang rumah pricenya mahal sikit. Malam sebelum tu kami ber BBM cuma, luckily aku ingat untuk minta number phone dia, sebab early morning tu aku call dia tidak jawab =_=’

My MUA terlajak tidur. Aku singgah rumah dia sebelum ke butiknya, dan ketuk sekuat hati banyak kali sambil tidak henti-henti call. Sebab aku mau dia juga yang mekap kan aku, he is superb you know.

Akhirnya dia bangun juga. Around pukul 7 lebih macam tu. Kesiannya. Muka dia sembam lagi terus ke butik untuk mekapkan aku.

MUA 1His work is superb. Aku tahu kerja dia ni sebab dulu masa kakak aku kahwin last year, dia yang design baju, jahit, dan mekapkan kakak aku. Dengan rambut sekali.

 

Tengok gambar di bawah ni macam main hentam saja dia buat tu rambut kan. Tapi aku percaya saja sama dia. Dia cakap dia buat volume sikit di kanan kepala supaya kalau letak selendang tidak kelihatan flat. Aku iya-iya saja.

MUA 3

*Gambar di atas ni semua snap guna Blackberry, kualitinya rendahgila.

 

Hasilnya lumayannnnn! (Nah gambar di bawah baru lah di snap pakai DSLR)

8

Thanks to Jamier Ramos Monteron @ Jan Jan off J&J Bridal, Sandakan. Siapa yang berada di Sandakan, mau cuba dia boleh la minta contact number dengan saya ;)

 

 

Love,

Cinoi xo

3 comments:

Unknown said...

nice n simpla aku suka

Unknown said...

waaa, d sdkn pula ko noi..
huhu

Cinoi Lavigne said...

Pertt Alpah,
Memang itulah tujuan konsepnya, nice and simple

Mr MRs Mikko,
yaa di sndakan